Longboard tips

ett snabbt svar till en kommentar vi fick om jag vet någon bra nybörjarbräda, longboard alltså.

Jag själv är ju nybörjare så jag köpte en lite billigare bräda på stadium, 1300 kr kostar den. Riktiga bra brädor får ni lägga till minst 2000 till tyvärr. Men den på stadium är bra men den är väldigt hård i början och den svänger riktigt dåligt MEN det går att fixa lätt, den blir mjukare desto mer man åker. Dessutom kan man lossa lite på truckarna så svänger den skit bra sen, släng på lite olja också! Brädan är ganska bred och därför väldigt lätt att lära sig behärska väldigt fort. Så det är mitt tips, den är också jääääätte snygg..;)

en annan grej är att orginal griptejpen lossnar ganska lätt men det finns bra griptejp att köpa ny för cirka 80 kr :D Have fun!


Kommentarer
Postat av: NF

Fin blogg , Diggar den :)

KRAM

2010-04-09 @ 23:28:19
URL: http://nuurish.blogg.se/
Postat av: Rasmus

Tack för svar (Y) Det va ju inte så farligt pris iaf :)

2010-04-09 @ 23:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0